info@poosheshpars.com
021-44787153
09124267229

کاربرد در صنایع

10 / 10
از 1 کاربر

پوشش فلیک های فلزی روی – آلومینیوم (NAPZINC) به شکل وسیعی در صنایع مختلف کاربرد دارند. این پوشش ها برای انواع فولاد ها، چدن، آلومینیوم و فلزات سخت کاری شده کاربرد دارند.

1)      صنایع خودرو سازی

بسیاری از خودروهای تولید داخل از قبیل پژو و رنو دارای استاندارد در خصوص پوشش فلیک های فلزی می باشند. مقاومت حرارتی، مقاومت خوردگی، کنترل ضریب اصطکاک و پایداری اینگونه از پوشش ها مصرف آنرا در صنایع خودروسازی الزامی کرده است.

2)      تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی

وسایل ارتباطی و الکترونیکی از جمله دیش های مخابراتی، قطعات کلید و پریزو دکل های مخابراتی که پیش از این از گالوانیزه گرم و الکتریکی برای تولید آنها استفاده می گردیده، با توجه به نیاز استانداردها امروزه از تکنولوژی فلیک های فلزی استفاده می نمایند.

3)      راه سازی

امروزه قطعات مصرفی در تونل ها، راه آهن، مترو، پل های هوائی و اتوبان ها از پوشش فلیک های فلزی استفاده می گردد.

4)      ابزار و سایر سخت افزارها

وجود زنگ بر روی ابزارها پس از یک ویا دو سال نشان از مقاومت پائین خوردگی قطعات گالوانیزه شده دارد و پوشش فلیک های روی جایگزین مناسب برای اینگونه قطعات محسوب می گردد.

5)      شبکه برق رسانی

از جمله موارد استفاده از پوشش های فلیک های فلزی، پوشش دکل های برق فشار قوی و یراق آلات می باشد.

6)      لوازم خانگی

عموما از گالوانیزه گرم برای پوشش دهی لوازم خانگی مانند آبگرمکن و بخاری استفاده می گردد که به دلیل حرارت بالا و بعضا تماس با آب دچار خوردگی شدید در مدت کوتاهی می شوند. پوشش فلیک های فلزی علاوه بر مقاومت حرارتی بالا، مقاومت بالائی در مقابل خوردگی حتی در ضخامت های پائین را دارند.